İzmir’de 60 Bin Öğretmene Dijital Eğitim Fırtınası!
966 okunma

İzmir’de 60 Bin Öğretmene Dijital Eğitim Fırtınası!

Nisan 30, 2025 17:49
İzmir’de 60 Bin Öğretmene Dijital Eğitim Fırtınası!
0

BEĞENDİM

İzmir Valiliği’nin koordinesinde ve İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yönetilen ‘2. Robokod İzmir Bilişim ve Kodlama Projesi Şenliği’, büyük bir başarıyla gerçekleştirildi. Bu etkinlik, 60 binin üzerinde öğretmenin dijital okuryazar eğitimi almasıyla dikkat çekti. Halkapınar Kapalı Spor Salonu’nda düzenlenen şenlikte, 600 öğrenci tarafından tasarlanan çeşitli projeler sergilendi. Otonom araçlardan dron teknolojilerine, akıllı ev sistemlerinden nesnelerin internetine kadar pek çok farklı alanda 300 proje izleyicilerle buluştu. İzmir Valisi Süleyman Elban, etkinlikte yaptığı açıklamada, öğretmenlerin hepsinin dijital okuryazar hale geldiğini ve kodlama ile medya okuryazarlığı eğitimi aldıklarını belirtti. Bu eğitimlerin ardından bazı öğretmenlerin eğitici olarak görev aldığını ve bu sayede öğrencilerin de dijital okuryazar olmasının hedeflendiğini aktardı.

Vali Elban, 850 bin öğrencinin tamamının dijital okuryazar olacağını ve bu eğitim kapsamında okullara 9 bine yakın bilgisayar alındığını vurguladı. Ayrıca, okullarda teknoloji sınıfları oluşturulması ve çok sayıda robotik malzeme, Arduino seti, LEGO seti ve akıllı oyunlar temin edildiğini belirtirken, bu süreçlerin yaklaşık bir buçuk yıl içinde gerçekleştirilmiş olduğunu ifade etti. “Hedefimiz, çocuklarımızı geleceğe tam donanımlı hazırlamak.” diyen Elban, İzmir’i ülkemizde ve dünyada bir teknoloji merkezi haline getirmek istediklerini söyledi. Bunun için halk eğitimleri ve diğer alanlarda eğitim çalışmalarının devam ettirildiğini de sözlerine ekledi.

Etkinlikte sergilenen projelerden biri, Seferihisar Semiha İrfan Çalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 11’inci sınıf öğrencisi Eymen Yağız Çayan tarafından geliştirilen futbol oynayan robotlardı. Eymen, “Robotlarımızı yaklaşık bir ay içinde hazırladık. Hazır hiçbir şey kullanmadık, tamamen kendi tasarımımız.” şeklinde konuştu. Eymen’in liderliğindeki grup, bu yıl katıldıkları yarışmada birincilik elde ettiklerini de sözlerine ekledi. Yarışma formatı, futbol sahası gibi düzenlenmiş bir masa üzerinde robotların topu kaleye sokma çabasını içerdi.

Bir diğer dikkat çeken proje ise İzmir Özel Türk Koleji’nde 6’ıncı sınıf öğrencileri Akın Arslan Çalışkan, Orhan Gök ve Demir Kurudere tarafından tasarlanan ‘Linespond’ adlı robot oldu. Öğrenciler, bu robotla temel seviye çizgi izleyen kategorisinde birinci olduklarını ifade ederek, proje detaylarını paylaştılar. Projede sekizli bir sensör, 3S pil ve bir kit kartı kullanıldığını belirten öğrenciler, robotun sensörlerden aldığı verileri işleyerek motorlara doğru yönlendirmeler yaptığını aktardılar. “Bu teknoloji gelecekte şerit takip sistemleri için temel oluşturabilir.” diyerek projelerine olan inançlarını dile getirdiler.

Sonuç olarak, ‘2. Robokod İzmir Bilişim ve Kodlama Projesi Şenliği’, İzmir’in eğitim ve teknoloji alanında önemli bir adım atmasını sağladı. Öğrencilerin ve öğretmenlerin katılımıyla gerçekleştirilen bu kapsamlı etkinlik, dijital okuryazarlık bilincini artırarak, İzmir’i teknoloji alanında daha ileri taşımayı hedefliyor.

En az 10 karakter gerekli