İzmir’in Çiğli ilçesindeki Mehpare Yağcı Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu, “My Gamified School” (Oyunlaştırılmış Okulum) projesi ile her branştaki ders planını oyunlaştırarak hazırladı. Proje ile ilgili bilgi veren İngilizce Öğretmeni Semiha Ulusoy, “Çocuklar eğlenerek öğrenmeyi çok seviyor. Oyunlaştırılmış programlar sayesinde hiç derse ilgisi olmayan çocukların bile derse daha hevesle katıldığını gördük” ifadelerini kullandı.
Bu proje, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Türkiye Ulusal Ajansı) tarafından yürütülen Erasmus+ Programı Okul Eğitimi Kısa Dönemli Öğrenci ve Personel Hareketliliği faaliyeti kapsamında hayata geçirilmiştir. 2025 yılı teklif çağrısı döneminde hibe almaya hak kazanan “Oyunlaştırılmış Okulum” başlıklı proje, ortaokul düzeyindeki öğrencileri hedef almakta olup, oyun tabanlı öğrenme yöntemleriyle öğrenci motivasyonunu ve akademik başarıyı artırmayı amaçlamaktadır.
İngilizce Öğretmeni Semiha Ulusoy, 12-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencileri için hazırladıkları proje kapsamında herhangi bir branştaki ders içeriğini oyunlaştırarak oluşturduklarını ifade etti. Ulusoy, “Geçen yıl aynı konuda eTwinning projesi yapmıştık. Projemiz ulusal ve Avrupa kalite etiketi aldı. Bu projeyle okulumuz eTwinning okulu oldu. Biz de daha da geliştirip uluslararası boyutta bir şeyler yapmak istedik. Aynı ortaklarımız ile biraz daha geliştirerek Erasmus projesi yazdık. Projemiz kabul edildi. Hibe aşamasındayız, 1 Kasım’da projenin yürütme aşamasına geçiyoruz” diye belirtti.
Proje kapsamında öğretmenlerin katılımıyla Almanya’da gözlem ziyareti yapacaklarını açıklayan Ulusoy, daha sonra 5 ortaokul öğrencisi ile birlikte İtalya’ya gideceklerini ifade etti. Her branş öğretmeninin kendi müfredatına uygun oyunlaştırılmış ders planları geliştireceğini belirten Ulusoy, “Ders planlarını oyunlaştırılmış olarak işliyoruz. Örneğin, öğretmenlerimiz geri dönüşüm konusu üzerine bir ders planı hazırladı. Öğrencimiz oyunlarla kademe kademe ilerleyerek karşısına çıkan soruları yanıtlıyor. Her seviyenin sonunda rozet ödülü alıyor. Tüm branşlarda böyle içerikler geliştirmeyi hedefliyoruz. Öğrenciler için daha eğlenceli ve katılımın daha yüksek olduğunu gördük. Çocuklar eğlenerek öğrenmeyi çok seviyor. Oyunlaştırılmış programlar sayesinde hiç derse ilgisi olmayan çocukların bile derse daha hevesle katıldığını gördük.” dedi.
2025 yılı çağrı döneminde Türkiye genelinde 2.149 başvuru alındığını ve bunlardan sadece 129 projenin kabul edildiğini belirten Proje Yürütücüsü Matematik Öğretmeni Zarife Alkan, İzmir’den yalnızca 5 projenin desteklenmeye layık görüldüğünü vurguladı. Alkan, tüm derslerde oyunlaştırma tekniklerini kullanarak öğrenmeyi teşvik eden, öğrencilerin derse aktif katılımını sağlayan yenilikçi ders planları geliştireceklerini aktardı.