Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (EUROCONTROL) tarafından 9-15 Eylül 2024 tarihleri arasında Avrupa’daki havalimanlarında elde edilen havacılık istatistiklerine dair önemli bilgiler paylaştı. Yapılan açıklamada, İstanbul Havalimanı’nın günlük ortalama 1.488 uçuşla Avrupa’nın en yoğun havalimanı olduğu vurgulandı. Bakan Uraloğlu, “İstanbul Havalimanımız; Amsterdam, Paris ve Londra gibi Avrupa başkentlerindeki havalimanlarını geride bırakarak zirvedeki yerini korudu.” şeklinde konuştu. Ayrıca Antalya Havalimanı’nın da günlük ortalama 949 uçuş ile aynı listede 10. sırada yer aldığını belirtti.
Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nın küresel ölçekte 25 havalimanı arasında ortalama 747 günlük uçak kalkışı ile dünya genelinde 7. sırada bulunduğunu da ekledi. Bu bilgiler, Türkiye’nin havacılık sektöründeki başarısının bir göstergesi olarak değerlendirildi. Hava trafiği istatistiklerinin analiz edilmesiyle, Türkiye’nin günlük ortalama 3.735 uçuş gerçekleştirerek Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeler arasında 6. sırada yer aldığı kaydedildi.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin havacılık başarısının sadece uçuş sayılarıyla sınırlı kalmadığını, aynı zamanda uçuşlardaki gecikme sürelerinin de başarılı bir şekilde yönetildiğini ifade etti. Raporda, EUROCONTROL hava sahasının uçuş başına ortalama 2,27 dakikalık bir gecikme süresi kaydederken, Türk hava sahasındaki gecikme süresinin yalnızca 0,5 dakikanın altında olduğu bilgisi yer aldı. Bu durum, Türkiye’nin Avrupa’nın en verimli hava sahalarından biri olduğunu gözler önüne serdi.
Uraloğlu, EUROCONTROL üyeleri arasında 7 kontrol merkezinde uçuş başına ortalama 1 dakikadan fazla gecikme süresinin yaşandığını da belirtirken, “Budapeşte’nin ortalama 4,4 dakikalık gecikmesi ile en yüksek gecikme yaşayan hava sahası olduğunu kaydettik. Karlsruhe’de hava koşullarından kaynaklı olarak ortalama 1,9 dakikalık gecikme süresi elde edilirken, Zagreb ve Belgrad ise 1,8 dakikalık gecikme ile en yoğun gecikme yaşayan saha kontrol merkezleri arasında yer aldı.” şeklinde sözlerini sürdürdü.
Bu veriler, Türk hava sahasının uluslararası standartlara göre ne denli etkili ve verimli bir şekilde işlediğini gösterirken, hava trafiğinin sorunsuz bir şekilde yönetilmesinin de ne kadar önemli olduğunu vurguluyor. Ayrıca, Türkiye’nin uluslararası hava trafiği bakımından önemli bir aktör olma yolunda ilerlediği ve havalimanlarının kapasite artırma potansiyeli bulunduğu bilgisi de bu bağlamda öne çıkıyor.
Sonuç olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yaptığı açıklamalar, Türkiye’nin havacılık sektöründeki büyümesini pekiştiren ve havacılık trafik istatistiklerinin önemli bir göstergesi olan Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’nun sonuçlarını detaylandırarak, Türk havacılığının uluslararası ölçekteki başarısını bir kez daha ortaya koyuyor. Havacılık alanında elde edilen bu sonuçlar, Türkiye’nin hem iç hatlarda hem de uluslararası arenada daha fazla söz sahibi olmasının önünü açacak unsurlar olarak değerlendirilmekte.