İzmir’in Tire ilçesinde Organize Sanayi Bölgesi (TOSBİ) girişinde meydana gelen trajik bir trafik kazası, işçiler ve yöneticileri sokaklara döktü. Bu olayda, 1 kişi hayatını kaybederken, 1 kişi yaralandı. Kazanın ardından, olay yerinde toplanan işçiler ve yöneticiler, Tire-Torbalı Karayolu’nu trafiğe kapatarak seslerini duyurmaya çalıştı.
Önceki sabah saatlerinde TOSBİ 2 No’lu giriş kapısı yakınında gerçekleşen kazada, sanayi bölgesine işine gitmekte olan Mustafa Hüseyin Barış yaşamını yitirdi. Aynı motosiklette bulunan Turgay Evcimik ise yaralanarak hastaneye kaldırıldı. Bu olay, bölgedeki yol sorununu bir kez daha gözler önüne serdi. 20 yıl önce yapılan başvurulara rağmen, hala 1 metre bile bölünmüş yol yapılmadığı ortaya çıktı. Bu durum, işçiler ve yöneticiler tarafından eylemle protesto edildi.
Kazanın ardından, TOSBİ çalışanları akşam saatlerinde aynı güzergahta eylem düzenleyerek, çözüm bekleyen yol sorununa dikkat çekmek istediler. Sanayi bölgesindeki 105 fabrikada çalışan binlerce işçiyi temsil eden katılımcılar, “Biz ölüme değil işimize gitmek istiyoruz!” diyerek bölünmüş yol talebinde bulundular. Eylemde işçiler adına konuşan Bekir Karıncalı, mesai arkadaşlarını kaybetmenin acısını yaşadıklarını ifade ederek, “Her sabah, ailemizle vedalaşarak işe çıkan bizler için bu yol, burası ölüm yolu oldu. Yıllardır dile getiriyoruz ama duyan yok. Artık yeter. Biz sadece çalışmak ve evimize sağ salim dönmek istiyoruz” dedi.
Karıncalı, yaptığı konuşmada, “Bugün Mustafa Hüseyin Barış’ı anıyoruz, ama eğer bu yol yapılmazsa yarın bir başkasının adı anılacak. Buna razı değiliz” şeklinde devam etti. TOSBİ güzergahında her yıl ortalama 24 yaralanmalı ya da maddi hasarlı kaza meydana geldiğini belirten Karıncalı, günde yaklaşık 2 bin 500, ayda ise 75 bin araca ev sahipliği yapan yolun hala çağdaş bir altyapıya kavuşmamış olmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı.
“Bu güzergahta halen sinyalizasyon yok, yol bölünmüş değil. Denetim yok.” diyerek şartların son derece kötü olduğunu ifade eden Karıncalı, “Bu şartlarda üretim yapmak, büyümek, insan gücünü korumak mümkün değil. Artık kaybedecek vaktimiz yok. Bu yol önce bölünmeli, sonra sürekli denetlenmeli. Bir 20 yıl daha beklemeye tahammülümüz kalmadı” diye ekledi.
Sanayiciler adına konuşan Metin Akdaş ise yaşanan acının, yıllardır süren ihmallerin bir sonucu olduğuna işaret etti. Akdaş, “Bu yol her geçen gün daha da riskli hale geliyor. Her sabah işe giden çalışanlarımız bir daha dönüp dönemeyeceklerini bilmiyor. Sanayi bölgesi olarak 2004 yılından bu yana Karayolları’na, onaylı proje çerçevesinde gerekli başvuruları defalarca yaptık. Ancak 20 yıldır tek bir metre bölünmüş yol yapılmadı. 7 bin 500 çalışanın ve 105 tesisin güvenli ulaşımı, hala dar ve kontrolsüz bir yoldan sağlanıyor” dedi.
Eylem sonrası katılımcılar, çalışma arkadaşları Mustafa Hüseyin Barış anısına kazanın olduğu yere karanfiller bıraktılar. Eylem, işçilerin ve sanayicilerin taleplerinin ciddiyetini bir kez daha gün yüzüne çıkardı. İzmir’deki bu olay, yerel yönetimlerin toplumsal güvenlik önlemlerini arttırması gerektiğinin altını çizmektedir. Dolayısıyla, iş kazalarının önüne geçilmesi için gerekli düzenlemelerin bir an önce yapılması gerekmektedir.