Önceki gün, Sunexpres havayolu şirketine ait Antalya-İzmir uçuşunda meydana gelen olay, bir genç kadının evcil hayvanlarıyla ilgili yaşadığı talihsiz bir durumu gözler önüne serdi. Antalya Havalimanı’ndan 20.15’te hareket eden uçakla İzmir’e ulaşan genç kadın, indikten sonra evcil hayvanlarıyla ilgili şaşırtıcı bir manzarayla karşılaştı. Şitsu cinsi iki evcil hayvanı ile seyahat eden kadın, Antalya Havalimanı’nda köpeklerinin kafeslerini havayolu firmasının yetkililerine teslim etti. Ancak, yaklaşık 45 dakikalık uçuş sonrasında İzmir Havalimanı’na iniş yaptıklarında durumu üzüntüyle öğrenerek, evcil hayvanlarının başına gelenlerden habersizdi.
Uçaktan indikten sonra genç kadın, evcil hayvanlarının kendisine teslim edilmesini beklerken isminin anons edildiğini duydu. Anons üzerine görevlilere giden genç kadın, acı bir gerçekle yüzleşmek zorunda kaldı. Görevliler, genç kadına, evcil hayvanlarından birinin kafesinin kapısının kırıldığını ve bu nedenle kaçtığını, diğer kafesin ise üst kısmının kırıldığını söyledi. Kalın bir tahta parçası ile kırığın kapatıldığını gören genç kadın, şok içinde yaşananlara karşı isyan etti ve durumu sosyal medya hesaplarında paylaştı. Evcil hayvanlarının rahat etmesi için en büyük kafesi aldığını belirten genç kadın, “İki tane hayvan getirdim, birisi kırık geldi. Diğeri kafesten kaçtı” diyerek tepkisini dile getirdi.
Yaşanan olayın ardından çektiği görüntüleri sosyal medya üzerinden paylaşan genç kadın, kafesin 8 kilogramı geçmeyen bir hayvan tarafından kırılamayacağını savundu. “Acilen gelmeniz gerekiyor diye anons edilince şaşırdım. Rahat etmeleri için en büyük kafesi aldım. 8 kilogramı geçmeyen hayvanlar bunlar, birini kaybediyorlar. Kafesini açtığını iddia ediyorlar,” diyerek duruma tepki gösterdi. Ayrıca, diğer kafese bir şeyin atılmış olmasının imkansız olduğunu, bu nedenle kafesin kırılamayacağını ifade ederek, “Diğerinin ipleri kopuk, kaybolmuş bir şekilde geldi. Salık dediler, bagajdan onu kendim aldım. Biz alamıyoruz, ısırıyor dediler” şeklinde tepkisini sürdürdü.
Genç kadının sosyal medyada paylaştığı görüntülerin hızla yayılmasının ardından Sunexpres havayolu şirketi, olayla ilgili bir açıklama yaptı. Açıklamada, “#XQ7292 seferinde yaşanan olayda, kafesin Antalya’daki yer hizmetleri personelinin yüklemesi sırasında mı, İzmir’deki boşaltma esnasında mı ya da uçuş sırasında mı zarar gördüğü henüz netlik kazanmadı. Minik dostumuzun sağlık durumuyla ilgili bir olumsuzluk bildirilmemiş olsa da, bu tür olayların yolcular açısından üzücü olduğunu biliyor ve hem yolcumuza hem de sevimli dostumuza geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz,” ifadelerine yer verildi. Bu açıklama, genç kadının yaşadığı travmanın ardından hem yolcuların hem de çeşitli evcil hayvan sahiplerinin dikkatini çekti ve havayolu firmasının müşteri memnuniyeti konusundaki yaklaşımını sorgulattı.