Zincir Marketle Tüketici Hakem Heyeti Mücadelesi
794 okunma

Zincir Marketle Tüketici Hakem Heyeti Mücadelesi

Aralık 11, 2025 13:05
Zincir Marketle Tüketici Hakem Heyeti Mücadelesi
0

BEĞENDİM

İzmir’in Bornova ilçesinde ikamet eden avukat Ege Görkem Ertürk, nisan ayında bir zincir market şubesinden 1 koli maden suyu satın almak istedi. Raf fiyatı 100 lira olan ürünün kasada 115 lira olarak belirlendiğini gören Ertürk, bu durumun haksızlık olduğunu düşündü ve market görevlisine, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun‘un ilgili maddesini hatırlattı. Ertürk, kanunun bu tür durumlarda raf fiyatının geçerli olduğunu vurgulayarak, maden suyunu 100 lira karşılığında satın alma talebinde bulundu.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURDU

Market görevlisi, Ertürk’ün talebini reddedince, o da ödeme fişiyle birlikte Bornova’daki tüketici hakem heyetine başvurdu. Hakem heyeti, yaptığı inceleme sonucunda, 6502 Sayılı Kanunun 54-2 maddesi gereği, tüketici lehine olan fiyatın geçerli olduğuna hükmetti. Heyet, kararında şu değerlendirmeyi yaptı: “Tüketici talebinin 6502 Sayılı Kanunun 54-2 maddesi ‘etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda, tüketici lehine olan fiyat uygulanır’ hükmü kapsamında olduğu anlaşıldığından, tüketici talebinin kabulü doğrultusunda karar verilmesi gerektiği değerlendirilmiştir.”

İCRA TAKİBİ BAŞLATTI

Haziran ayında verilen bu karara rağmen fiyat farkının ödenmemesi üzerine Ertürk, alacağın tahsili için icra takibi başlattı. Kasiyer, fiyat farkını öğrendiğinde etiketi değiştirmeyi unuttuğunu belirten Ertürk, personeli de mağdur etmemek adına ürünü satın aldığını dile getirdi. Kanun hükmü gereğince haklı bulunduğunu ifade eden Ertürk, zincir marketin kurumsal e-mail hesabına iki kez mail gönderdiğini ve e-posta ile 15 liranın iadesini talep ettiğini, ancak iki kez de herhangi bir cevap alamadığını belirtti. Bunun üzerine, konuyu icra takibine taşıdığını aktardı.

“BENİM 15 LİRAYA BİR İHTİYACIM YOK”

Ertürk, amacının haksızlığa dikkat çekmek olduğunu ifade ederek, “Benim 15 liraya bir ihtiyacım yok. 15 lira komik bir rakam olarak kalıyor. Ancak kimse hakkını aramıyor. Ben, kanun gereği hakkım olanı korumak ve oradaki çalışanların kayıtsız, umursamaz ‘ben cebimden 15 lira vereyim, büyütmeyin’ tarzındaki yaklaşımına tepki göstermek için tüketici hakem heyeti yoluna gittim” şeklinde konuştu.

“E-DEVLET ÜZERİNDEN BAŞVURMAK TAMAMEN ÜCRETSİZ”

Benzer bir duruma maruz kalanlara seslenen Ertürk, “Tüketici Hakem Heyetine e-Devlet üzerinden başvurmak tamamen ücretsiz ve oldukça kolay; her şey dijital ortamda mevcut. Herhangi bir adliyeye gitmelerine ya da yazılı bir form doldurmalarına gerek yok. Herkes hakkını arasın ve kanunu bilsin” dedi. Tüketici haklarının korunması için bu tür çabaların önemli olduğunu ve bilinçli tüketicilerin daha fazla hakkını talep edebilmesi gerektiğini vurguladı.

En az 10 karakter gerekli